7 tips om gezonder te worden!

Om gezonder te worden is ontspanning net zo belangrijker als voldoende beweging en juiste voeding. Maar ja, hoe doe je dat, gezond en ontspannen leven? Hier 7 tips die je daarbij helpen.

1. Ontwikkel de juiste eetgewoontes!
Het beste eten voor mensen is - helaas voor de vleeseters onder ons - vegetarisch. Groenten (groene) en fruit zijn namelijk makkelijk verteerbaar en bieden ons veel. Je bloed wordt gezuiverd, je huid wordt veel gezonder en je immuunsysteem werkt vele malen beter. Als je toch vlees eet, wissel dit dan af met vis. Vis zit vol met gezonde vetten die hart- en vaatziekten voorkomen. Algemene eettips: Wees een kieskeurige eter, prop jezelf niet vol (voldoende is voldoende) en vermijd - zo veel mogelijk - zogenaamde fast food en 'snelle' suikers zoals in snoep, brood, pasta en rjst. Hierdoor verbetert je gezondheid snel. Vul je voeding zo nodig aan met vitaminen, mineralen en Omega 3 visolieën.

2. Drink voldoende water
Voor een gemiddeld persoon betekent dit 2 liter per dag. Water helpt met het afvoeren van afvalstoffen, ondersteunt een goede spijsvertering en voorkomt obstipatie. Daarnaast zorgt water ervoor dat je meer energie krijgt! Water is als het ware het substraat waardoor wij de energie die voor ons beschikbaar is ook daadwerkelijk kunnen voelen en gebruiken. Weinig drinken kan leiden tot vermoeidheid, acne, hoofdpijnen, rimpels en zelfs uitdroging. Dus drink voldoende water en je voelt je al stukken fitter en gezonder!

 

3. Beweeg meer!
Bewegen is leven, stil zitten is overleven. Jouw lichaam is gemaakt om te bewegen. Jouw immuunsysteem wordt - pas - geactiveerd wanneer je beweegt. Wist je dat dagelijks bewegen alle biomarkers die te maken hebben met ons verouderingsproces verminderen! Dus wil je gezonder worden dan zul je moeten bewegen. Zelfs 10 minuten per dag maakt al een enorm verschil. Dus haal de fiets uit de schuur, koop een hond of meld je aan bij een sportschool en beweeg! Geloof me, je voelt je zoveel beter.

4. Slaap voldoende.
Een goede nachtrust is essentieel voor een gezond lichaam en houdt je wakker en alert gedurende de dag. Zorgen en piekeren maken het inslapen lastig. De Jassentechniek kan je helpen rust in je hoofd te krijgen zodat je beter slaapt. Wanneer je problemen hebt met inslapen is het raadzaam geen koffie te drinken na de avondmaaltijd.

5. Ontspan je lichaam en geest!
Onverwerkte emoties zorgen ervoor dat het weefsel en organen van jouw lichaam samentrekken. Herdoor krijg je gevoelens van stress en spanning De jassentechniek kan je helpen met het effectief loslaten van jouw onverwerkte emoties. Lees hier hoe! Een ontspannen lichaam is fitter en herstelt sneller waardoor ziektes minder kans krijgen.

Zorg ook voor meer ontspanning in je leven, doe leuke dingen met de mensen om je heen en daag jezelf af en toe eens uit. Lach meer! Door te lachen lijk je niet alleen jonger het ontspant en maakt je ook veel gezonder! Neem het leven niet te serieus. Ontspan en onderzoek nieuwe dingen met een open mind en vooral een knipoog!

Hier een simpele ontspanningsoefening die snel werkt: Ga ongeveer 10 minuten in een donkere ruimte zitten. Sluit je ogen en denk aan niets. Geloof me je komt hier als herboren uit.

6. Wees tevreden met jezelf!
Er is altijd wel iemand knapper, leuker, interessanter of beter dan jij. Jezelf onderuit halen of ontevreden zijn over jezelf is niet goed voor je gezondheid. Niemand is perfect. Wees eens blij en tevreden met jezelf of wanneer je iets bereikt hebt! Waardeer de positieve kanten van jezelf door jezelf regelmatig - met een glimlach - een compliment te geven. Als jij jezelf niet waardeert, doet een ander het ook niet.

7. Denk positief en leef bewuster
Een ziekte lijkt zich sneller te ontwikkelen wanneer je negatief denkt en/of in het leven staat. Lees hier hoe de Jassentechniek je kan je helpen weer positief te denken. Wil jij gezonder worden? Laat het leven dan niet aan je voorbij gaan. Leef bewuster, beweeg, ontspan, denk positief en doe alles met meer liefde en aandacht.

Algemene tips:

  • Vermijd ongezonde gewoontes zoals roken en het drinken van teveel alcohol.
  • Kritiek van anderen op jou zegt meer over diegene die kritiek uit! Dus maak je er niet druk over.
  • Voorkom overgewicht.
  • Luister naar ontspannen muziek om je gedachten rustig te houden en krijgen.
  • Laat de strijd los.
  • Omarm datgene wat het leven je brengt.
  • Zing mee met blije liedjes. Dit helpt je met gelukkiger en gezonder worden.
  • Sta vroeg op! Van onnodig lang slapen wordt je juist moe.

Meer tips?

Wil je meer tips voor het verbeteren van je gezondheid, bel ons en maak een afspraak voor een individueel - telefonisch - consult 0412-655987 of bestel het boek 'De Jassentechniek' met meer inzichten, tips en CD met Jassentechniek loslaat-sessie. De Jassentechniek helpt je met gezonder worden.