Onzekerheid? 3 tips en trucs voor meer zelfvertrouwen.

Jij BENT niet onzeker! Iets in jou geeft je dat gevoel. Hier tips om snel van jouw onzekerheid af te komen.

Geloof me, iedereen voelt zich wel ergens onzeker over. Zo kunnen we bijvoorbeeld onzeker zijn over ons uiterlijk, prestaties en kwaliteiten. Wat dat betreft sta je niet alleen. Echter onzekerheid kan jou beperken om vol in je kracht te staan, te genieten en de kansen en mogelijkheden optimaal te benutten die het Leven je biedt. onzekerheid kan er zelfs voor zorgen dat jij - op bepaalde vlakken - niet 'gezien' wordt. Wanneer jij last hebt van onzekerheid kun je er Nu wat aan doen.

De ballast die jij bij je draagt, bepaalt volgens onderzoek van celbioloog Dr. Bruce Lipton voor 95% hoe jij je voelt, denkt, gedraagt, handelt en in het leven staat. Denk bij deze ballast aan: verkrampende gevoelens en beperkende overtuigingen en angsten. Deze ballast bepaalt dus ook direct de mate van ONZEKERHEID, stress en spanning die jij ervaart in bepaalde situaties.

Hoe kom jij aan onzekere gevoelens?
Na elke vervelende gebeurtenis krijg jij - in meer of mindere mate - een verkrampende energie in jouw lichaam die jij voelt. Daarom noemen wij dat gevoelens. Vervolgens kleur jij dit gevoel in met overtuigingen. Zoals, 'ik bent niet goed genoeg', 'ik kan dit niet', 'ik ben lelijk' of 'het zal me nooit meer lukken'. Geloof me of niet, maar onzekerheid kun jij ook zomaar overnemen van de mensen om je heen. Hoe dan ook.

Elke keer wanneer de gevoelens en overtuigingen - die jij bij je draagt - in een vergelijk-bare situatie getriggerd worden verkrampt jouw lichaam en trekken de gerelateerde overtuigingen negatieve en vaak ook malende gedachten aan.

Zelfvertrouwen kun jij verliezen!
Bij vervelende gebeurtenissen doe jij niet alleen ballast op! Je kunt ook zomaar een deel van jouw positieve gevoelens verliezen. Zoals (zelf)vertrouwen, doel, vreugde en vastberadenheid. Het mooie is dat je deze positieve gevoelens zo weer terug kunt halen. worden.

Jij als persoon BENT dus niet onzeker. Iets in jou geeft je dat gevoel en trekt die onzekere gedachten aan.

Tijd om onzekerheid los te laten en jouw zelfvertrouwen weer terug te halen.

Tip en truc 1. Accepteer in eerste instantie de onzekerheid die jij tot nu toe hebt ervaren.
Door innerlijk niet meer te vechten tegen jouw onzekerheid, ontspant jouw lichaam zich en komt er ruimte om deze los te laten. Lees hier hoe je deze onzekerheid kunt accepteren.

Tip en truc 2. Laat eerst de innerlijke oorzaken van onzekerheid los!
Ga lekker zitten en leg je handen op jouw bovenbenen. Sluit jouw ogen en denk aan de onzekerheid die jij ervaart. Begin dan rustig te kloppen - altenerend links, rechts - op beide bovenbenen en zeg dan in jezelf, ‘ik laat nu deze onzekerheid los. Terwijl jij rustig verder klopt, adem dan bewust 3 x in door je neus en uit door je mond. De positieve intenties die achter deze oefening zitten helpen jou de onderliggende emoties en oorzakelijke ballast effectief los te laten. Wanneer jij ontspant, of je voeten voelt tintelen of gaat gappen weet jij dat dit klaar is. Herhaal deze oefening gedurende drie dagen 3 - 5 x per dag.

Tip en truc 3. Haal je zelfvertrouwen weer terug!
Ga lekker zitten en leg je handen op jouw bovenbenen. Sluit jouw ogen en denk aan een situatie in het verleden waar jij - voor jou gevoel - een deel van je jouw zelfvertrouwen verloren hebt. Begin dan rustig te kloppen - altenerend links, rechts - op beide bovenbenen en zeg dan in jezelf, ‘ik haal nu mijn zelfvertrouwen weer terug. Terwijl jij rustig verder klopt, adem dan bewust 3 x in door je neus en uit door je mond. De positieve intenties die achter deze oefening zitten helpen jou je zelfvertrouwen in stapjes weer terug te halen. Wanneer jij ontspant, of je voeten voelt tintelen of gaat gappen weet jij dat dit klaar is. Herhaal deze oefening gedurende drie dagen 3 x 5 per dag.


Wij hebben de oorzaak van levensklachten in kaart gebracht!
Binnen de Jassentechniek hebben wij de innerlijke oorzaak al jouw levensklachten volledig in kaart gebracht. Wij kunnen deze gericht voor jou uittesten. Vervolgens leren wij jou deze zelfstandig, gericht en effectief los te laten. Zelf leren werken met de Jassentechniek methode heet de Body Mind Release methode.

Wil jij zelf de innerlijke oorzaak van onzekerheid loslaten? Lees hier meer over onze workshop 'Zelf leren loslaten' op de site van Body Mind release.

.