Onzekerheid? 3 tips en trucs voor meer zelfvertrouwen.

Jij BENT niet onzeker! Je draagt hooguit ballast met je mee die jou een onzeker gevoel geeft. Hier tips om snel van onzekerheid af te komen.

Geloof me, iedereen voelt zich wel ergens onzeker over. Zo kunnen we bijvoorbeeld onzeker zijn over ons uiterlijk, prestaties en kwaliteiten. Wat dat betreft sta je niet alleen. Echter onzekerheid kan jou beperken om vol in je kracht te staan, te genieten en de kansen en mogelijkheden optimaal te benutten die het Leven je biedt. onzekerheid kan er zelfs voor zorgen dat jij - op bepaalde vlakken - niet 'gezien' wordt. Wanneer jij last hebt van onzekerheid kun je er Nu wat aan doen.

Jij BENT niet onzeker. Het zijn de vastzittende emoties in jouw lichaam in combinatie met jouw zelfvertrouwen dat je ergens verloren hebt, die je dat onzekere gevoel geven

Heeft iemand jou bijvoorbeeld belazerd dan ga je wellicht met minder (zelf)vertrouwen een nieuwe relatie en/of samenwerking aan. De onverwerkte emoties die je aan deze gebeurtenis hebt gekoppeld, sla je namelijk op in jouw lichaam. Hierdoor kun jij in een allerlei gevoelens ervaren zoals onzekerheid, faalangst, teleurstelling etc. Daarnaast kun je bij zo'n gebeurtenis zomaar een deel van jou eigen (zelf)vertrouwen en levensvreugde verliezen. Dit zelfvertrouwen was en is nog steeds van jou! Het ligt er nog, klaar om door jou teruggehaald te worden.

Tijd om deze onverwerkte emoties los te laten en jouw zelfvertrouwen weer terug te halen.

Tip en truc 1. Accepteer in eerste instantie de onzekerheid die jij tot nu toe hebt ervaren.
Je krijgt wat je aankan en hebt geleerd van jouw onzekerheid echter nu is het tijd deze los te laten. Door innerlijk niet meer te vechten tegen jouw onzekerheid, ontspant jouw lichaam zich en komt er ruimte om deze los te laten. Lees hier hoe je deze onzekerheid kunt accepteren.

Tip en truc 2. Laat eerst de innerlijke oorzaken van onzekerheid los!
Ga lekker zitten en leg je handen op jouw bovenbenen. Sluit jouw ogen en denk aan de onzekerheid die jij ervaart. Begin dan rustig te kloppen - altenerend links, rechts - op beide bovenbenen en zeg dan in jezelf, ‘ik laat nu deze onzekerheid los. Terwijl jij rustig verder klopt, adem dan bewust 3 x in door je neus en uit door je mond. De positieve intenties die achter deze Jassentechniek - oefening zitten helpen jou de onderliggende emoties en oorzakelijke ballast los te laten. Wanneer jij ontspant, of je voeten voelt tintelen of gaat gappen weet jij dat dit klaar is. Herhaal deze oefening gedurende drie dagen 3 - 5 x per dag.

Tip en truc 3. Haal je zelfvertrouwen weer terug!
Ga lekker zitten en leg je handen op jouw bovenbenen. Sluit jouw ogen en denk aan een situatie in het verleden waar jij - voor jou gevoel - een deel van je jouw zelfvertrouwen verloren hebt. Begin dan rustig te kloppen - altenerend links, rechts - op beide bovenbenen en zeg dan in jezelf, ‘ik haal nu mijn zelfvertrouwen weer terug. Terwijl jij rustig verder klopt, adem dan bewust 3 x in door je neus en uit door je mond. De positieve intenties die achter deze Jassentechniek - oefening zitten helpen jou je zelfvertrouwen in stapjes weer terug te halen. Wanneer jij ontspant, of je voeten voelt tintelen of gaat gappen weet jij dat dit klaar is. Herhaal deze oefening gedurende drie dagen 3 x 5 per dag.

 


Wil jij nog meer loslaten en weer echt in jouw eigen kracht staan?
Doe dan mee met onze Jassentechniek workshops. Stap voor stap leer jij hoe je al het negatieve in jouw leven kunt loslaten en jouw levensenergie, levenskracht, levensvreugde en andere positieve expressies zelf weer kunt terughalen.